Stark bensindoft i cupé och bagagerum på XJS Cab V12 1988

Du har inte behöriget att skriva inlägg här.

Carl-Viggo Östlund
22 aug 2025 14:24
Stark bensindoft i cupé och bagagerum på XJS Cab V12 1988
Godmiddag!
Tacksam för alla idéer. Jag har haft denna XJS V12 Cab i drygt 5 år, lågmilare och välskött.
Plötsligt började det lukta mycket starkt av bensin i cupé och bagagerum, går inte att använda bilen, inte ens nedcabbat.
Har gjort felsökning själv, rivit ut allt i bagagerummet, inga synliga läckor, har också haft bilen hos mycket erfaren mekaniker,
erfaren av Jaguar alltså, som har gått igenom hela systemet och testat tanken med inert gas, systemet är tätt, hittar inget fel.
Dock blir det undertryck i tanken vid körning, är det avluftningen som det är fel på? Hur fixar jag det i så fall?
Andra idéer och tankar välkomna.

Stort tack / Carl-Viggo?‍♂️
Stefan Evholt
23 aug 2025 10:12
sv: Stark bensindoft i cupé och bagagerum på XJS Cab V12 1988

Godmiddag!
Tacksam för alla idéer. Jag har haft denna XJS V12 Cab i drygt 5 år, lågmilare och välskött.
Plötsligt började det lukta mycket starkt av bensin i cupé och bagagerum, går inte att använda bilen, inte ens nedcabbat.
Har gjort felsökning själv, rivit ut allt i bagagerummet, inga synliga läckor, har också haft bilen hos mycket erfaren mekaniker,
erfaren av Jaguar alltså, som har gått igenom hela systemet och testat tanken med inert gas, systemet är tätt, hittar inget fel.
Dock blir det undertryck i tanken vid körning, är det avluftningen som det är fel på? Hur fixar jag det i så fall?
Andra idéer och tankar välkomna.

Stort tack / Carl-Viggo?‍♂️

Carl-Viggo

Det är mes stor säkerhet avluftningen som inte funkar som den ska. Om du tittar Kontakt på hemsidan hittar du kontaktuppgifter till Peter som är MR för modellen, han kan hjälpa dig med förklaring. Adam som du hittar under Styrelse kan också hjälpa dig.
Visar inlägg 1 till 2 av 2 totalt.