Justering förarstol X350

Du har inte behöriget att skriva inlägg här.

Kjell Nordenskjöld
1 jul 2021 17:51
#1
Justering förarstol X350
Finns det någon konverteringssats eller dyligt på marknaden som skulle möjliggöra att få förarstolen längre tillbaka? Eller finns det någon som har tips om hur gå till väga? Sitter för närvarande riktigt obekvämt med startnyckeln rakt in i knäet.
Patric Sahlin
2 jul 2021 12:39
#2
sv: Justering förarstol X350

Finns det någon konverteringssats eller dyligt på marknaden som skulle möjliggöra att få förarstolen längre tillbaka? Eller finns det någon som har tips om hur gå till väga? Sitter för närvarande riktigt obekvämt med startnyckeln rakt in i knäet.

Kjell Nordenskjöld


Det låter märkligt att du inte kan justera stolen, då min erfarenhet är att just X350s stolar är de mest justerbara jag någonsin upplevt i en bil.
På den X350 jag hade så kunde förarstolen i princip backas ända till den nästan tog i baksätet.
Om man ställer knappen "Pedals-Auto-Column" på vänster sida rattstången i läge "Auto" så ska stolen åka längst bak när du drar nyckeln ur tändningslåset. Den som satt bakom var i princip tvungen att kliva ut först annars klämdes hen fast.
Har du kollat så att det inte ligger något fysiskt i glidskenorna som hindrar att stolen kan åka till sitt bakersta läge?
Pontus Larborn
30 jan 2022 21:23
#3
sv: Justering förarstol X350
Kjell, utan att vara oförskämd; är du ovanligt lång eller har ovanligt långa ben?

Jag är 190cm och sitter väldigt bra i X350, jag undrar om stolen verkligen justeras som den ska, hur stor är "spelet", ungefär?

Pedalerna ska ju också gå att justera, är den funktionen trasig? Ofta spricker kugghjulet och då kan du justera pedalerna ungefär ett varv, en cm, snarare än 5-10cm som det ska vara .
Visar inlägg 1 till 3 av 3 totalt.